dinsdag 9 april 2013

33 op 4070

Zondag 7 april, mijn verjaardag, begon met ballonnen aan en in de tent…
en eindigde met taart en een dansje rond het kampvuur.

Mijn verjaardagsweekend viel toevallig samen met het meest sportieve weekend van mijn verblijf in Ethiopie: een trekking door de Simien Mountains.
 
Het dak van Afrika, zo noemen de Ethiopiers dit Nationale Park graag. Niet omdat er de hoogste berg van Afrika staat, die eer komt Tanzania met de Kilimanjaro toe, maar omdat er op 412 km2 tientallen pieken boven de 4000 meter schieten.
Mijn reisgezelschap zorgde voor de gepaste verjaardagstrekkingoutfit. Al leek het eerder dat ik mijn 3de in plaats van mijn 33ste verjaardag vierde…
Simien Mountains National Park is UNESCO werelderfgoed en is de woonplaats van een aantal inheemse dieren. Tijdens onze tocht zagen we twee keer een Ethiopische wolf. Dat mag je gerust een geluk noemen als je weet dat er nog maar 70 a 80 Ethiopische wolven in het park leven.
De klipspringer en jakhals lieten zich ook zien en de Walia Ibex paradeerde zelfs mooi voor de lens.
Minder moeilijk om te observeren, maar daarom zeker niet minder indrukwekkend, zijn de Gelada Baboons. Apen met een rood hart en vaak lange haren. Je kan rustig bij hen zitten terwijl ze elkaar ontvlooien en gras eten.
Tochten van 6 tot 8 uur stappen, stijgen van 3250 meter naar 3600 om dan weer te dalen naar 3000 en terug te stijgen tot 3900 meter. De conditie werd op de proef gesteld maar de moraal zat goed en we werden perfect gegidst door Mulat. In zijn pas volgden we tot het hoogste punt van onze tocht: Mountain Inatye op 4070 meter.
En daar op 4070 meter hoog, kreeg ik plots alle verjaardagswensen via sms aan, geen schonere plek om 33 te worden!

4 opmerkingen:

  1. Grappige foto's ... zo kennen we ons Lotte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lotte! Ik wens je een super gelukkige verjaardag! Bij het zien van de foto's (en het gezelschap)krijg ik echt heimwee!
    Geniet ervan!

    Lang leve het Afrikaanse stof voor jullie en het verbouwstof voor mezelf! :-) Ik ben alvast benieuwd naar de verhalen van jou en die andere 4 toffe madammen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Op O7/04 naar 4070m... als da geen teken is!
    Volgend jaar wil ik een even spectaculaire verjaardagsactiviteit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hilarisch, die derde verjaardag :-) ! Enkel Piet Piraat was zoek ...
    Ze zeggen dat 't beste altijd nog moet komen, maar in jouw geval: is de jezusleeftijd toch wel al een voltreffer, dat belooft voor de volgende edities... diepzeeduiken, vermoed ik :-)
    Tot snel! Na al die sportavonturen ... Geniet nog van die allerlaatste Afrikadagen. Ruth

    BeantwoordenVerwijderen